spegelbilder

 Vi satt och funderade och kontemplerade idag, jag och E. Våra tankar vandrade över många och vidsträckta marker måste jag säga, en del hemskt, hemskt svåra, som till exempel varför människor dödar varann, just idag tänkte vi på Afrika speciellt, och vi tänkte på människors väldans stora behov av att spegla sig och hur svårt det är att få sin spegelbild rätt när allt man ser är hur man framstår på ytan liksom.

Ja på såna saker tänkte vi, på hur det onda och det goda fungerar på förunderligt lika sätt inom var och en som det gör mitt emellan människor liksom ... mmm ... det här med att ta hand om, och inte alls ta hand om. Till slut sa E: "Det är inte lätt", och tittade med fjärrskådande och bekymrad blick ut genom fönstret. "Neeej", sa jag fundersamt, och nickade eftertänksamt, "det är då verkligen inte lätt, det är nog så man kan sammanfatta det hela".

       
So, hmm, I think I better send my Rainbow Love to everyone, bad and good alike! 

Yours truly! =>
¤¤¤ !!Trosslan!! ¤¤¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0